Introduction – The present study of exploration descriptive boarding, it has as intention, to analyze the insertion of enterprising teaching in Undergraduate Nursing Course at University Paulista (UNIP), Goiânia, GO. Material and Methods – One hundred fifty questionnaires to the academics of Nursing of the first and last periods of the University had been distributed. Results – The results had been referring to the evaluation, analysis and enterprising evidence of the academics who had allowed them to infer the percentage of the academics who had the knowledge in being enterprising are insufficient, therefore 51% of 1º and 2º period, 50% in 7º period and 38% in 8º period had not gotten the knowledge essential to institute an enterprising being. Conclusions – It is concluded that it is necessary to reevaluate and to implement methodologies for the educational formation in the area of Nursing, as to the enterprising model.
Introdução – O presente estudo de abordagem descritiva exploratória tem como propósito, analisar a inserção do ensino empreendedor no Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Paulista (UNIP), Goiânia – Goiás. Material e Métodos – Foram distribuídos 150 questionários aos acadêmicos de Enfermagem dos primeiros e últimos períodos da Universidade. Resultados – Os resultados foram referentes ao conhecimento, capacidade e identificação empreendedora dos acadêmicos, que permitiram verificar o percentual dos acadêmicos que tiveram o conhecimento em ser empreendedor é insuficiente, pois 51% do 1º e 2º período, 50% no 7º período e 38% no 8º período não obtiveram o conhecimento essencial para instituir em ser empreendedor. Conclusões – Conclui-se que é necessário reavaliar e implementar metodologias para a formação educacional na área de Enfermagem, quanto ao modelo empreendedor.