Lílian de Oliveira Silveira, Bruna Oliveira Silva, Suzely Adas Saliba Moimaz, Nemre Adas Saliba, Tânia Adas Saliba
Objective – To analyze the pedagogical instruments that undergraduate dentistry students constructed in relation to health education for schoolchildren. Methods – The experience report sought descriptive narrative to understand which paths within learning led to the construction and readaptation of these resources. Results – In the age group of 6 to 10 years, the macromodels and games instruments proved to be more effective, in the age group of 12 to 14 years, the serial albums proved to be attractive. Discussion – The process of constructing a pedagogical tool required horizontality so that feedback could be perceived and alternatives found in the face of difficulties, seeking the development of skills.. Conclusion – The constructed instruments demonstrated the skills acquired in the teaching-service-community process and increased the efficiency of health education for schoolchildren, producing improved and targeted tools.
Objetivo – Analisar os instrumentos pedagógicos que os graduandos em odontologia construíram frente a educação em saúde de escolares. Métodos – O relato de experiência buscou a narrativa- descritiva para compreender quais os caminhos dentro da aprendizagem conduziram a construção e readaptação desses recursos. Resultados – Na faixa-etária de 6 a 10 anos os instrumentos macromodelos e jogos se mostrou mais efetiva, na faixa etária dos 12 a 14 anos os álbuns seriados se mostraram atrativos. Conclusão – Os instrumentos construídos mostraram as competências adquiridas no processo ensino-serviço-comunidade e aumentaram a eficiência na educação em saúde em escolares, produzindo ferramentas aprimoradas e direcionadas.