Objective – The objective of this study was to discuss the prevalence of depression and anxiety in medical students. Methods – The literature search on the prevalence of depression in medical students will use databases such as PubMed, SciELO and Google Scholar. Results – As a result, a high prevalence of depression and anxiety was identified, justifying factors that promote these disorders being study overload, little time for leisure activities, dissatisfaction with the course and personal demands. Discussion – The process of constructing a pedagogical tool required horizontality so that feedback could be perceived and alternatives found in the face of difficulties, seeking the development of skills. Conclusion – lt is concluded that the prevalence of depression and anxiety among medical students is high, it is important to create strategies to provide psychological support for these students during their training.
Objetivo – Discutir sobre a prevalência de depressão e ansiedade em acadêmicos de cursos de medicina. Método – A pesquisa bibliográfica sobre a prevalência de depressão em estudantes de medicina utilizará bases como PubMed, SciELO e Google Scholar. Resultados – Como resultados foram identificados elevada prevalência de depressão e ansiedade, justificando-se como fatores promotores destes distúrbios a sobrecarga de estudos, pouco tempo para atividades de lazer, insatisfação com o curso e cobrança pessoal. Conclusão – Conclui-se que a prevalência de depressão e ansiedade entre discentes de medicina encontra-se alto, é importante a criação de estratégias para fornecer apoio psicológico para estes acadêmicos durante a sua formação.